copyright by FPPZ 2004
STRONA GŁÓWNA
PROJEKT
CENTRUM WSPIERANIA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI W LEGNICY
AKTUALNOŚCI
GALERIA
ANKIETY DO POBRANIA

DLA BEZROBOTNYCH
DLA PRACODAWCÓW
PRACA W UNII EUROPEJSKIEJ
WSZYSTKO NA TEMAT RYNKU PRACY
SYTUACJA NA RYNKU PRACY

SYTUACJA KOBIET NA RYNKU PRACY W POLSCE
RYNEK PRACY WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO
KARTA WSPÓŁPRACY
PRZYDATNE
ADRESY I LINKI
PORADNIK

CURRICULUM VITAE
LIST MOTYWACYJNY
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
WOLONTARIAT
AKTY PRAWNE

UMOWA O PRACĘ
ROZWIĄZANIE UMOWY O PRACĘ
URLOP
WYKAZ POWIATOWYCH
URZĘDÓW PRACY
TU UZYSKASZ POMOC
KONTAKT
CURRICULUM VITAE
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA

Rozmowa kwalifikacyjna to pierwszy bezpośredni kontakt z pracodawcą. Najbardziej liczą się pierwsze sekundy, które to przesądzają jak rozmówca nastawi się do twojej osoby.

Celem rozmowy jest poznanie cech osobowych kandydata i jego podejścia do pracy. Podczas rozmowy kandydat ma okazję pochwalić się swoimi umiejętnościami, doświadczeniem oraz osiągnięciami.

Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej?

Przed spotkaniem z pracodawcą warto zgromadzić jak najwięcej informacji o firmie. Dobrze by było zorientować się jakie są stawki płac na podobnych stanowiskach w innych firmach, bowiem możesz się spodziewać pytania związanego z twoimi oczekiwaniami finansowymi.

Warto zastanowić się nad swoim wyglądem, albowiem pierwsze wrażenie odgrywa znaczącą rolę w zdobyciu wymarzonej pracy. Przygotuj sobie również odpowiedzi na kłopotliwe pytania: o życie osobiste, o twoje mocne i słabe strony, o powód zmiany pracy.

Jak zachowywać się w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej?
  • W trakcie rozmowy staraj się być swobodny i rozluźniony. Utrzymuj kontakt wzrokowy z rozmówcą.
  • Pamiętaj o uśmiechu.
  • Mów wyraźnie.
  • Pamiętaj, iż na pracodawcach bardzo dobre wrażenie robi chęć doskonalenia swoich umiejętności i podnoszenia kwalifikacji.
  • Nie sprawiaj wrażenia osoby niepewnej i zagubionej. Usiłuj wywołać wrażenie, że wiesz czego chcesz od życia i jesteś świadoma/y swojej wartości.
  • Nawiąż kontakt z rozmówcą. Rozmowa kwalifikacyjna to nie egzamin. Staraj się, aby komunikaty przepływały w obie strony. Uważnie słuchaj.
  • Nie mów źle o byłej firmie - pytany o powód jej opuszczenia. Jako przyczynę podaj np. większe możliwości awansu lub łatwiejszy dojazd.